FacebookПідписатися на RSS

Шановні батьки!


Пропонуємо Вам брати участь в обговоренні житлово - побутових умов в гуртожитку, проведення позаурочної роботи з учнями, проходження учнями виробничої практики, та інших питань, які турбують Вас.

Свої пропозиції та зауваження Ви зможете залишити на сторінці "Форма зворотнього зв'язку". Дякуємо за співпрацю.

Дистанційне навчання поради для батьків

Через загрозу поширення коронавірусу COVID-19 й необхідність самоізоляції в навчальних закладахоголосили карантин, а навчальний процес перевели на дистанційну форму. Своє звичне життя змінили не лише діти, але і їхні батьки. До слова, перед останніми постає чимало питань – як правильно організувати дистанційне навчання та що робити, аби уроки вдома були ефективними та не приносили стрес кожному члену родини? Відповіді на ці та інші питання дає практичний психолог Олена Валова.Навчальні закладив Україні вимушені працюватиуновому форматі. Яі це виявилось нелегким випробуванням для всіх учасників освітнього процесу. Ми всі не були готові до цього ні організаційно, ні технічно, ні психологічно. Оцінюючи те, чого вдалося досягнути під час такої форма навчання, треба пам’ятати, що ми всі знаходимося в напрузі, відчуваємо тривогу від загальної невизначеності ситуації і змін у повсякденному житті. Фактично нам доводиться адаптуватися до геть іншого режиму і відмовлятися від багатьох звичок, напрацьованих роками. Адаптація вимагає часу, причому, в цей час майже неможливо ефективно вчитися – тривога і невпевненість «з’їдає» левову частину нашої енергії. Зараз в процесі адаптації знаходимося всі ми – діти, педагоги, батьки. Хтось швидше пристосовується, хтось повільніше – всі ми різні. Загалом, треба розраховувати, що для більшості адаптація триває приблизно 1-2 місяці.Чим можна допомогти собі і своїй дитині в процесі адаптації до нових умов? По-перше, зверніть увагу на режимні моменти. Здоровий сон, харчування, свіже повітря і зрозумілий, незмінний, передбачуваний розклад на день необхідні нам як ніколи. Рутини мають над нами чарівну і цілющу владу, вони нас заспокоюють, дають впевненість і почуття безпеки, така собі супер-сила для подолання тривоги. Багато чого в теперішній ситуації ми не можемо контролювати і передбачити, але є речі, в яких ми лишаємося володарями. По-друге, бути уважним до почуттів дитини і своїх власних. За протестами, істериками дітей можуть стояти таж сама розгубленість, безпорадність і тривога, яку відчуваєте і ви, тільки діти приносять нам її у такій формі. І тоді найкращим варіантом буде не кричати і сварити у відповідь, а сказати: «ти, схоже, гніваєшся (сумуєш, тривожишся – вставте те, що ви бачите). Мені це теж не подобається, давай подумаємо разом, що ми можемо зробити, щоб нам стало краще…». Навчання в освітньому закладіне вимагало від дітей високого рівня самоорганізації. А на дистанційній формі навчання це найбільш вагомий чинник. Примусити себе сісти за уроки, замість того, щоб поспати, порозважатися – це серйозний виклик для волі. Багато дорослих людей відмовлялися від дистанційної роботи саме через те, що відчували брак волі і вміння організувати себе при відсутності зовнішнього примусу. Тому наше завдання як дорослих допомогти дітям – кому самоорганізуватисьв умовах дистанційного навчання. Не гніватись на них за лінь і безвідповідальність, не вимагати того, чого не має, а допомогти і стати своєрідною милицею, спираючись на яку дитина почне розвивати свою здатність до самоорганізації, яка їй точно знадобиться і не тільки на дистанційному навчанні.

Підлітковий вік вирізняєтья тим, що потреба відповідати певному колу друзів змінюється потребою бути особистістю.В нормі вони націлені на отримання результату, самостійні і цілеспрямовані. З ними цікаво ділитися новинами, обмінюватися інформацією, дізноватися про нові платформи.

· Підліток в змозі створити власний план на день, нехай цим планом керує таймер, а не батьки. Зараз недоречно посилювати зайве напруження у родині. Домовляйтеся «на березі» ти живеш і виконуєш по таймеру заплановане, ми не порушуємо твій власний простір, не контролюємо і допомагаємо. Підлітку важливо відчувати себе людиною авторитетною до якої ставляться з повагою, цінують його думку, радяться .

· Не обмежуйте спілкування дитини у сітях, у них це єдиний шанс спілкування з референтною групою, яка є зараз для нього надважливою.

· Робоче місце він/вона вибирає собі сам і байдуже, де це буде, ставтеся з розумінням.

· Надихайте власним прикладом, дитині важко заставити себе працювати коли батьки лежать перед телевізором. Ми можемо очікувати, що діти займуться зарядкою, якщо ми самі її робимо. Вони мають бачити, що ми вчимось або працюємо з дому. І це буде геніально – якщо ми всідаємось або разом, або кожен у своїй кімнаті, і до нього долітає, як ви слухаєте лекцію або працюєте.

Наразі хочу побажати вам рівноваги і душевного спокію, навчитися жити як умога ефективніше в умовах що склалися, перемагати обставини і залишатися людьми.

Права, обов'язки та відповідальность батьків за виховання дітей

Закон України «Про освіту»,стаття 55. Права та обов'язки батьків здобувачів освіти;

Закон України «Про охорону дитинства», стаття12.

Права, обов'язки та відповідальність батьків за виховання та розвиток дитини

Цивільний кодекс України, стаття 1179. Відшкодування шкоди, завданої неповнолітньою особою;

Кодекс України про адміністративні правопорушення, стаття 184. Невиконання батьками або особами, що їх замінюють, обов'язків щодо виховання дітей;

Кримінальний кодекс України, стаття 166. Злісне невиконання обов'язків по догляду за дитиною або за особою, щодо якої встановлена опіка чи піклування;

Сімейний кодекс України, стаття 164. Підстави позбавлення батьківських прав.

Права та обов'язки батьків

Відносини батьків і дітей набагато складніше, ніж здаються. Батько - це той, хто повинен керувати розвитком дитини, процесом формування особистості.

Роль вчителя тут теж важлива, але все одно вона є другорядною. Малолітні і неповнолітні діти дійсно мало на що здатні без дорослих, проте не варто забувати про те, що вони не є власністю своїх батьків. Так, у них дійсно є права, які повинні дотримуватися.

Права та обов'язки батьків численні, а важливість їх велика. Звичайно ж, вони закріплені в законодавстві. Особисті права і обов'язки батьків і дітей до моменту отримання основної загальної освіти батьки вправі контролювати навчальну діяльність своїх дітей. Права та обов'язки батьків грунтуються на тому, що саме вони визначають те, яке моральне, а також релігійне виховання буде отримано їхніми дітьми.

Обов’язки батьків описані у статті 150 Сімейного кодексу України, згідно з якою батьки зобов’язані:

-виховувати дитину в дусі поваги до прав та свобод інших людей, любові до своєї сім’ї та родини, свого народу, своєї Батьківщини;-піклуватися про здоров’я дитини, її фізичний, духовний та моральний розвиток;-забезпечити здобуття дитиною повної загальної середньої освіти, готувати її до самостійного життя.

Окрім того ще й накладені певні заборони на батьків. Так, забороняються будь-які види експлуатації батьками своєї дитини, фізичні покарання дитини батьками, а також застосування ними інших видів покарань, які принижують людську гідність дитини.

Законом України “Про охорону дитинства”визначено, що батьки або особи, які їх замінюють, мають право і зобов’язані виховувати дитину, піклуватися про її здоров’я, фізичний, духовний і моральний розвиток, навчання, створювати належні умови для розвитку її природних здібностей, поважати гідність дитини, готувати її до самостійного життя та праці. Також відзначимо, що саме батьки повинні стежити за зовнішнім виглядом дітей, виконанням домашнього завдання. Права та обов'язки батьків закріплені законодавчо. Порушення їх моментально призводить до різного роду санкцій з боку держави та уповноважених ним органів.

Відповідальність батьків передбачена:

Сімейним кодексом України Стаття 141. Рівність прав та обов'язків батьків щодо дитини

1. Мати, батько мають рівні права та обов'язки щодо дитини, незалежно від того, чи перебували вони у шлюбі між собою.

2. Розірвання шлюбу між батьками, проживання їх окремо від дитини не впливає на обсяг їхніх прав і не звільняє від обов'язків щодо дитини, крім випадку, передбаченого частиною п’ятою статті 157 цього Кодексу.

{Частина друга статті 141 із змінами, внесеними згідно із Законом№ 2234-VIII від 07.12.2017

Стаття 155.Здійснення батьківських прав та виконання батьківських обов'язків

1. Здійснення батьками своїх прав та виконання обов'язків мають ґрунтуватися на повазі до прав дитини та її людської гідності.

2. Батьківські права не можуть здійснюватися всупереч інтересам дитини.

3. Відмова батьків від дитини є не правозгідною, суперечить моральним засадам суспільства.

4. Ухилення батьків від виконання батьківських обов'язків є підставою для покладення на них відповідальності, встановленої законом.

Стаття 180. Обов’язок батьків утримувати дитину

1. Батьки зобов’язані утримувати дитину до досягнення нею повноліття.Стаття 181.Способи виконання батьками обов’язку утримувати дитину. Способи виконання батьками обов’язку утримувати дитину визначаються за домовленістю між ними.2. За домовленістю між батьками дитини той із них, хто проживає окремо від дитини, може брати участь у її утриманні в грошовій і (або) натуральній формі.3. За рішенням суду кошти на утримання дитини (аліменти) присуджуються у частці від доходу її матері, батька і (або) у твердій грошовій сумі.4. У разі виїзду одного з батьків за кордон на постійне проживання у державу, з якою Україна не має договору про надання правової допомоги, аліменти стягуються в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.5. Якщо місце проживання батьків невідоме або вони ухиляються від сплати аліментів, або не мають можливості утримувати дитину, дитині призначається тимчасова державна допомога. Порядок призначення цієї тимчасової державної допомоги визначається Кабінетом Міністрів України.А також статті 164, 165, 166, 170. Законом України “Про освіту”Стаття 59.Відповідальність батьків за розвиток дитини. Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості.

2. На кожного з батьків покладається однакова відповідальність за виховання, навчання і розвиток дитини.3. Батьки та особи, які їх замінюють, зобов’язані:

· постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;

· поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до державної і рідної мови, сім’ї, старших за віком, до народних традицій та звичаїв;

· виховувати повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського та інших народів, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання та навколишнього природного середовища, любов до своєї країни;

· сприяти здобуттю дітьми освіти у навчальних закладах або забезпечувати повноцінну домашню освіту відповідно до вимог щодо її змісту, рівня та обсягу;

· виховувати повагу до законів, прав, основних свобод людини.

4. Держава надає батькам і особам, які їх замінюють, допомогу у виконанні ними своїх обов’язків, захищає права сім’ї.Стаття 60.Права батьків1. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:

· вибирати навчальний заклад для неповнолітніх дітей;

· обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування навчальних закладів;

· звертатися до державних органів управління освітою з питань навчання, виховання дітей;

· захищати у відповідних державних органах і суді законні інтереси своїх дітей.

Кодексом про адміністративні правопорушення України Стаття 184.Невиконання батьками або особами, що їх замінюють, обов'язків щодо виховання дітей Кримінальним кодексом України

Стаття164. Ухилення від сплати аліментів на утримання дітей

Стаття 166.Злісне невиконання обов'язків по догляду за дитиною або за особою, щодо якої встановлена опіка чи піклування

Стаття 167.Зловживання опікунськими правами

Кiлькiсть переглядiв: 27