Як допомогти адаптуватися першокурснику?

Керівник групи О. Воліченко ДНЗ "Богуславський ЦПТО" про період адаптації учнів 1 курсу закладів ПТО до навчання, який є одним із найважчих періодів життя у підлітків. Ефективний перебіг процесу адаптації першокурсників до навчання в професійно-технічному навчальному закладі забезпечують:

- цілеспрямоване координування дій адміністрації навчального закладу, викладачів загальноосвітніх дисциплін та спецпредметів, керівника групи, майстрів виробничого навчання, просвітницька робота практичного психолога та соціального педагога з колективом.

Під час переходу учнів із школи до професійно - технічного навчального закладу, значно зростає нервово-психічне напруження та напруження серцево-судинної системи у підлітків. Тому у перші дні навчання в учнів спостерігається низький рівень працездатності та уваги.

Першокурсники адаптуються до нових умов навчання так само складно, як і під час вступу до школи або ВНЗ. Особливі труднощі в адаптації переживають ті учні, які приїхали з іншого населеного пункту та проживають у гуртожитку.

Отже, серйозними випробуваннями для психіки першокурсників ПТНЗ є:
- різка зміна умов навчання;
- розмаїтість і якісне ускладнення вимог, що висувають перед учнем різні викладачі;
- зміна позиції старшокласника у
школі на першокурсника в ПТНЗ.
Більшість учнів переживають перехід із школи до ПТНЗ як важливий крок у своєму житті. Поява нових викладачів-«предметників» та викладачів спецпредметів із різними вимогами, характерами, стилем викладання є для них очевидним показником дорослішання.
Під час виховних годин керівник групи О. Воліченко намагається виявити труднощі, які виникли в учнів в перші тижні навчання та сприяє їх усуненню та вирішенню перших конфліктів.

Пам’ятка для батьків першокурсників ДНЗ "Богуславський ЦПТО"

1. Спілкуйтеся зі своєю дитиною, цікавтеся її життям, іі досягненнями, успіхами та невдачами. Діліться власними переживаннями, це допоможе досягти взаєморозуміння.
2. Спостерігайте за сином чи донькою, особливо, якщо ваша дитина проживає на період навчання не з вами. Ви, як ніхто інший, знаєте свою дитину. І саме Вам її «йорзання» на стільці чи закушена губа або невпевненний голос по телефону можуть багато про що розповісти.
3. Дбайте про зовнішній вигляд дитини, її чистоту, охайність. При потребі, створіть належні умови для того, щоб ваша дитина могла слідкувати за собою самостійно. Пам’ятайте, що для підлітків зовнішність є дуже важливою.
4. Створюйте сприятливі умови для навчання дитини і повсякчас поліпшуйте їх. Учні ПТНЗ часто звертаються до додаткових джерел інформації, виконуючи домашнє завдання. У наш час є багато пізнавальної, енциклопедичної, навчальної літератури, мережа Інтернет, електронні книги та бібліотеки, пошукові сайти. Придбавши потрібне, Ви полегшите дитині навчання.
5. Цікавтеся життям дитини в навчальному закладі та поза ним. Регулярно спілкуйтеся з керівником групи, особливо на початку навчального року.
6. Не гарячкуйте під час розв’язання конфліктних ситуацій! Вислухайте думку всіх учасників конфлікту. Будьте послідовними, думайте про наслідки. Попереду у дитини ще не один рік навчання.
7. Не карайте дитину за низькі оцінки.

Пам’ятайте, що зниження успішності під час переходу до нового навчального закладу – явище природне, очікуване. Ліпше допоможіть дитині! Не варто наголошувати при цьому, що Вам ніхто не допомагав, Ви самі з усім справлялись.

8. Контролюйте навчання, відпочинок, дозвілля своїх дітей, особливо, якщо вони проживають не з вами на період навчання. Регулярно перевіряйте роботу в зошитах. Важливо, щоб усі домашні завдання були виконаними.
9. Співпрацюйте з керівником групи, допомагайте за потреби, адже ваша дитина нещодавно познайомилася: всього одразу не охопиш.

Кiлькiсть переглядiв: 80